Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Selectie voor jongeren van een aantal romans rond uiteenlopende aspecten van samenleven die aandacht vragen, conflicten oproepen en uitdagen tot nadenken over. Aan bod komen onder meer: actuele maatschappelijke uitdagingen, diversiteit, asielzoekers, omgaan met conflicten, inclusiviteit, milieu, media, burgerzin, machtsmisbruik, familiaal geweld, #metoo, vrouwenrechten, school samen maken, racisme, black lives matter.
Didactics of social education --- Didactics of Dutch --- Secondary education --- Literature --- literatuurstudie --- burgerschap --- literatuuronderwijs
Choose an application
Honderdduizenden Nederlanders schrijven gedichten. Maar wie leest ze? Ellen Deckwitz gelooft dat we wel willen maar niet kunnen. Het uitgeklede literatuuronderwijs heeft ons nooit geleerd hoe we een gedicht moeten lezen. En dus denken bijvoorbeeld we dat een gedicht alles mag betekenen. Of dat songteksten altijd poëzie zijn, terwijl de meeste weinig meer doen dan het alledaagsheden herkauwen.Tijd om dat te veranderen. Poëzie is zo veel meer dan we denken: ze kan tegelijkertijd grappig én schrijnend zijn, ontroerend en ontluisterend. Acht regels kunnen de impact hebben van een natuurdocumentaire en actiefilm in één. In vijfentwintig toegankelijke en geestige hoofdstukken, verluchtigd met speelse tekeningen van Jenna Arts, helpt Deckwitz ons op weg bij het begrijpen en waarderen van poëzie. Hoe moet je een gedicht lezen? En hoe vooral niet? En waar moet je beginnen? 'Olijven moet je leren lezen' geneest Nederland van haar poëziedrempelvrees en maakt ons tot slimmere, rijkere en gelukkiger mensen.
Poetry --- lezen --- Dutch literature --- literatuuronderwijs --- leesopvoeding --- poëzie --- Poëzie --- Nederlandse letterkunde --- gedichten --- literatuurstudie --- Duits --- België --- China --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Dutch language --- Poëzie
Choose an application
De auteur gaat na hoe men politiek-filosofisch een argumentatie kan opbouwen voor of tegen de erkenning van minderheidsgroepen binnen een liberaal-democratische en multiculturele samenleving. Aan de hand van enkele normatieve ideeën en theorieën van acht prominente (in hoofdzaak Angelsaksische) filosofen wordt nagegaan hoe een samenleving het best kan ingericht worden opdat zij tegemoet komt aan de liberaal-democratische verworvenheden én aan de claims van minderheidsgroepen.
Political philosophy. Social philosophy --- multiculturele samenleving --- interculturaliteit --- minderheden --- politieke filosofie --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- 315.2 --- literatuurstudie --- etnsich-culturele minderheden --- gelijke kansenbeleid --- onderwijs --- Gelijke kansen --- S20100270.JPG --- interculturele communicatie --- Vrouwenemancipatie; Belgie --- 301.17 --- 007 --- 325 --- 32 --- Multiculturaliteit --- Integratie --- Allochtonen --- Minderheden --- Multiculturele samenleving --- Beleid --- E-books --- Multiculturalisme --- Allochtoon --- Minderheid --- Analyse --- Evaluatie --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- Autochtoon --- School --- Buurt --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
In deze praktijkgerichte literatuurstudie gaan de auteurs op zoek naar educatieve aanpakken die de interesse, de motivatie, de nieuwsgierigheid en het zelfvertrouwen van meisjes en jongens (8 - 16 jaar) voor wetenschap, techniek en wiskunde aanwakkeren en die een blijvend effect hebben op hun leerprestaties. Het boek wil leraren wereldoriëntatie, wetenschappen, wiskunde en techniek inspireren bij hun onderwijspraktijk. De recentste wetenschappelijke inzichten op het gebied van wetenschappen-, wiskunde- en techniekonderwijs worden verrijkt met tal van praktijkvoorbeelden die bruikbaar zijn in de concrete klaspraktijk. De studie is ook bruikbaar voor directies, pedagogische begeleiders en onderwijsonderzoekers. Het boek behandelt vier kernvragen: - Wat wil je bereiken met wetenschaps-, wiskunde- en techniekonderwijs? - Hoe kun je wetenschap, wiskunde en techniekonderwijs vorm geven in de klas? - Welke invloed hebben persoonlijke kenmerken zoals gender, het prestatieniveau en de leerstijl van de leerling op de interesse en motivatie voor wetenschap, wiskunde en techniek? - Ten slotte: Wat is de rol van de leraar in dit alles?
Didactics of secundary education --- Didactics of technology --- literatuurstudie --- STEM (Science Technology Engineering Mathematics) --- onderwijsonderzoek --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- studiekeuze --- TSO (technisch secundair onderwijs) --- didactische werkvormen --- Research on teaching --- wetenschap --- Belgium --- Wiskunde ; didactiek --- Wetenschappen ; didactiek --- Education --- Curricula --- Science --- Study and teaching --- #PBIB:+105.43 --- didactiek --- wiskunde --- techniek --- wetenschappen --- 456.3 --- 476.1 --- Wetenschap --- Wiskunde --- wereldoriëntatie --- Basisonderwijs --- Techniek ; didactiek --- Techniek --- Wetenschappen --- Wereldoriëntatie --- Didactiek --- motivatie --- Technologische opvoeding --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Oriëntering : Studiekeuze --- Wiskunde - Informatiekunde - Technologische opvoeding --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- PXL-Central Office 2013 --- onderwijsontwikkeling --- onderwijsinnovatie --- Natuurwetenschappen --- Biologie --- Chemie --- Fysica --- Onderzoek Ahs --- Techniek (wetenschap) --- Onderzoek Arteveldehogeschool --- Grafische sector --- Onderzoek (wetenschap) --- Boys --- Girls --- Choice of study --- Technology --- Mathematics --- Book
Choose an application
Een eindwerk is de bekroning en het sluitstuk van studies in het hoger onderwijs. De kwaliteit ervan wordt bepaald door de inhoud en de opmaak die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Deze handleiding is opgevat als een praktisch naslagwerk dat kan gebruikt worden om een groot verslag te schrijven, of het nu een masterproef is, een onderzoeksrapport of een afstudeerwerk. Komen onder andere aan bod: hoe begin je te schrijven? Welke zijn de verplichte onderdelen? Hoe breng je structuur aan in je ideeën? Wat zijn de juiste stijl en toon? Hoe moet je refereren aan elektronische en niet-elektronische werken? Welke zijn de meest voorkomende taalfouten waarvoor je je moet behoeden? Welke vormgeving is verplicht? Welke opmaak is gewenst?
Dissertations, Academic --- Report writing --- Handbooks, manuals, etc. --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Bronverwijzingen. --- Citeren en refereren. --- Eindwerk. --- Eindwerken : schrijven. --- Informatievaardigheden. --- Rapporteringstechnieken. --- Refereren. --- Scriptie. --- Scripties --- Scripties. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Nederlandse taal. --- Eindwerken. --- Social Sciences and Humanities. Communication Studies --- Reporting. --- Publishing. --- Thèses et écrits académiques. --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- teksten schrijven --- Science --- Higher education --- wetenschappelijk schrijven --- Schrijven --- #KVHA:Schrijfvaardigheid --- #KVHA:Scripties --- LESS --- #KVHA:Methodologie --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:303H0 --- 450.8 --- scripties --- rapporteren --- eindwerken --- schriftelijke communicatie --- Schriftelijke communicatie --- eindwerk --- schrijfvaardigheid --- 001.818 --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Nederlands --- Dutch language --- 499.5 --- 844.4 --- schrijven --- scriptie --- Methodiek van het studeren --- Notuleren - Rapporteren --- 002 --- Eindwerk --- BPB1003 --- Pratique de rédaction --- 695 Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Scripties --- 001 --- 378 --- 003 --- Eindwerken --- Spelling --- Rapporteren --- spelling 1995 --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- portfolio --- spelling --- publiceren --- scriptie (eindwerk) --- rapportage --- Redactie in de praktijk --- Wetenschap --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek ; algemeen --- 007.2 --- #KVHA:Rapporteren --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven; Nederlands --- 808 --- Afstudeerprojecten ; wetenschappelijke eindwerken ; leidraad --- Illustraties ; Herr Seele --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- 010 --- Bronvermeldingen --- Eindscriptie --- Hoger onderwijs --- Rapportage --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 092510.jpg --- 001.81 --- 808.1 --- Eindwerken schrijven --- citeren en refereren --- informatievaardigheden --- literatuurlijst --- literatuurstudie --- plagiaat --- rapporten --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Bibliografie ; inleidingen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- hoger onderwijs --- verslagen --- projecten --- PXL-Music 2015 --- PXL-Central Office 2016 --- departement Algemeen 09 --- eindverhandeling --- handleiding --- praktisch naslagwerk --- Projecten --- Verslagen --- Spellingproblemen --- Methodologie --- Communicatie --- Refereren --- Bronnen --- písomné zručnosti --- teksti koostamise oskus --- stylistické schopnosti --- effektiv skriftlig fremstilling --- abilități de redactare --- writing skills --- τεχνική της σύνταξης --- вештина писања --- umiejętność redagowania pism --- vještina pisanja --- redactie in de praktijk --- ħiliet tal-kitba --- pratica di redazione --- rašymo įgūdžiai --- tekstin laadintakäytäntö --- prática da redação --- aftësi shkruese --- írásbeli készségek --- técnicas de redacción --- Gewandtheit im schriftlichen Ausdruck --- förmåga att uttrycka sig i skrift --- писмени умения --- вештини за пишување --- dokumentu izstrādes prasmes --- veščina pisanja --- practici de redactare --- schopnost vést administrativní agendu --- praktika të të shkruarit --- schopnost vést písemnou agendu --- rašymo būdai --- редакција --- braižymo įgūdžiai --- writing practices --- dokumentu izstrādes prakse --- prática da redacção --- способност за стилско изразување --- slohové schopnosti --- drafting skills --- aftësi hartimi --- Scriptie --- Verslag --- Spellingsprobleem --- Bron --- scileanna scríbhneoireachta --- Adult education. Lifelong learning --- Stilistics --- Report writing - Handbooks, manuals, etc --- Pratique de rédaction --- 450.8. --- Schrijven. --- eindwerk.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|